Ny häst

Hej.

Ska blogga lite bara för att kunna skriva av mig och även skriva om min nya häst, enjoy:)

Har fått en ny häst. En valack på 7år som heter Atomic Swing, har gått 130 med Olivia som haft honom sen föl, ni hittar hennes hemsida här. Han kallas för ''Apan''. Jag är otroligt glad över att jag fått denna underbara häst, det går inte beskriva hur glad jag är att han är min. Jag har mycket att lära såklart, det är min första storhäst och jag har ju bara haft Miranda, som är C-ponny. Men jag har redan hittat några knappar och det får såklart ta den tid det tar. Miranda har jag kvar såklart!! Och ifall ni vet någon som är intresserad av att träna/tävla henne så hojta till, för det är i stort behov. Hon är ju hur snäll som helst.

Tänkte skriva resultaten för tävlingarna Apan och jag varit på.
Första tävlingen, Sundbyholm. 90cm, nolla. 100cm, nolla. Han var så himla fin och båda rundorna kändes toppen, toppen bra första tävling.
Andra tävlingen, Mariestad. 90cm, nolla. 100cm, nolla. Likaså här var han lika fin, något stark men är nog med tanke på att han tycker det är kul att hoppa lite lägre klasser.
Tredje tävlingen, RKK Kumla. Lördagen 100cm, nolla. Söndagen 100cm, nolla och 4e placerad. 110cm debuten, nolla och 4e placerad av 36 startande och det var endast fyra nollor. Han gick skitbra hela helgen och jag är hur nöjd som helst med debuten, kunde inte ha gått bättre!

Nästa tävling blir 15e september i Vingåker och då hoppar jag 100cm, 110cm. Så är taggad tills dess. Sen ska vi ev till Borås på meeting beroende vad det är för klasser, vi ska dit i sällskap med Hussarna. Så det ska bli väldigt roligt om det blir av!!
Idag red jag ut med Nelly och hennes ponny. Vi red en skogsrunda och red ett par vändor upp för den branta backen också, det tyckte Apan var väldigt roligt haha. 


Kommer väl skriva lite såhär till och från, det kan vara skönt ibland. Ha en bra måndagskväll.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0