Ridhuset

Som jag skrev i tidigare inlägg så åkte vi till ridhuset vid 18.30 tiden idag. Lisa blev också med och hoppade med sin ponny Ragge.

Atomic har ju haft en rätt lång vila i vinter, tycker han förtjänat det och tror den vilan har varit hyfsat bra för honom. Han är så sjukt arbetsvillig, älskar honom. Så otroligt fint!
Iallafall så red vi fram lite lätt, vi hade en linje på ena långsidan med 20m mellanrum, oxer och räcke. Ett räcke snett igenom, där hade vi en mur och på andra långsidan en oxer. Hoppade fram på räcket först, sedan oxer (linjen). Sen tog vi linjen och där fick jag sex galoppsprång. Sen hoppade vi muren till oxern på långsidan, första språnget på muren så flög han flera cm över och andra gången tyckte han den va okej. Vi gjorde en bana av det hela och första rundan gick han riktigt bra, andra rundan va okej!

Är nöjd över dagens ridpass och nu är det bara att hålla igång honom och hoppas på att allt rullar på bra. Min andra lilla söta ponny Miranda rids av en tjej och hålls igång fullt ut, det känns bra.


Min fina tjej Miranda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0